22 Haziran 2016 Çarşamba

Çoğunluklar

Çoğunluklar... Çoğul olan safta olmak her zaman artıdır. Ya da görünür de öyledir belki. Sence nasıldır? Sana diyorum. Gel, 1 gün oldu biraz özledim seni. Sen beni ne özleyeceksin lan, benim gibi bi adam özlenir mi? Hiç sanmıyorum. Neyse, aşkımızı herkese yaymayalım sayın okuyan ehehe. Utanırım la ben.

Çoğunluk olmak nedir? Bir konuda farklı farklı fikirler vardır. Grup düşünün, 10 kişilik ve ben tek azınlığım. Geri kalan 9 kişi başka bir fikirde birleştiler. Ben ise, ısrarla fikrimi argümanlarla savunuyorum ve onlarda da argümanlarıyla bana çıkışıyorlar ve bu şekilde tartışma yürüyor. Bu doğal olan kısmı, şimdi GDO'lu kısma geliyoruz, inorganik olana yani. İnce espri oğlum, gülsene lan... Jeton geç düştü çünkü yeni uyandın, yoksa sen aptal değilsin biliyorum.

GDO'lu kısmı ise, çoğul olan kısım bir süre sonra dayanamayıp hiddetlenmeye ve kişisel baskılarını, manipülasyon tekniklerini kullanmaya başlıyor ve kişilerin bir çoğunda şöyle bir uyumsal psikolojik süreç oluyor ; Ulan acaba bunlar çoğunluk ya, ya haklılarsa?


Dediğimi ispatlayan bir psikolojik deney var ve deneyi yorumlayan psikiyatirst'in sözleri söylediklerime ve anlatmaya çalıştıklarımız en kısa özeti ve sözlerini de delillerle yorumlayacağım. Şimdi deneyimize bakalım. Aslında 2 deney var ama yorumlama sırasına da basitten karmaşığa doğru yorumlayacağım.

Birinci deney, Solomon Asch tarafından yürütülen Asch deneyi bu deney bilgisi, bu da videosuGörüldüğü üzere çoğunluğa hemen yenik düşüyor, doğruyu bildiği halde hem de. Ve o psikiyatrist'in şu cümlesine dikkat ; "İnsanların ne söylediğine inanmasak bile, yine de uyum sağlıyoruz." 

Ben sana kaç yazıdır samimiyetten dem vuruyorum ya! Aha o samimiyet bu işte. Kendi doğrularını çoğunluğa karşı teksin, azsın diye hiçbir zaman satma. O zaman ben her dediğime doğru diyeyim. Of, bak yine anlamıyorsun. Bak, Bilal'e anlatır gibi anlatacağım, iyi dinle! 

Sadece, nasıl onlar çoğunluk diye haklı değilse, sen de azınlık diye haklı konumda değilsin. Çoğunluklar her zaman haklıdır algısını her yerde, empoze ediyorlar! Hah, işte buna düşme! Çünkü çoğunluklar, zannedildiği her zaman haklı değildir. Hatta çoğunluklar, çoğu zaman bile haklı değillerdir! Aksine azınlıklar çoğu zaman daha haklıdır. Lakin, çoğunluklar işimize gelmese de bazen haklıdırlar ama, bazen. Sadece bazı durumlarda ve bazen haklıdırlar.

Örnek mi? İnsanların baş tacı ettiği Adolf Hitler mesela. Naziler çoğunlukta ve saf ırk diye direttiler, sence haklı mıydılar? Milyonlarca Yahudi katledildi.

Amerika Vietnam'a içi boş ve suni sebeplerden girdi. Binlerce ölü, çok haklı bir sebep için miydi?

Aynı Amerika, Irağın petrollerine göz dikti ve çoğunluk bunu istiyorken, sence çok mu haklıydılar? 

Suriye'ye, Mısır'a müdaheleler edilirken, Batılı çoğunluklar hep bu müdaheleleri bizzat istediler. Çok mu haklıydılar? 

En basiti, 14 yıldır bu ülkede bir iktidar ve bir " İstikrar Abidesi " var ve siyasete çok bulaşmak istemiyorum ama bu yazıda girmek zorundayım ;

Her olaylarının ; LGBT Onur Yüryüşleri, Gezi, İçki, Kızlı-Erkekli, Şiir ve Roman hepsinin temeli şuydu ; Bunları yapan bizden değildir ve biz en haklıyız. Bizim gibi olun ki, haklı olun. İktidar yanlısıyla konuştuysanız da savunmaları bu mantığa çıkar. Siz sadece %49.5 yani, 23.681.926 seçmen olarak hep siz mi haklısınız? Ya da çoğu zaman yine sadece siz mi haklısınız? 

Sorunuza ben değil, bizzat yüce Allah cevap verecek. Kimine göre de sıradan bir Tanrı kendisi. Ama bana göre en yüce, en eşsiz sanatçı, kainatın tek ve muazzam efendisi, 1400 yıl öncesinden günümüze nasıl ince dokundurmuş ;

"Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar." - Enam 116

"Doğru dinin İslam olduğunu insanların çoğu bilmez." - Rum 30

"İnsanların çoğu kâfirdir." - Nahl 83

"Ölüleri Allah'ın dirilteceğini çoğu bilmez." - Nahl 38


"Doğru ve sabit din budur, fakat insanların çoğu bilmezler." - Yusuf 40

"Bir ahitle söz verdikleri her seferinde, içlerinden bir fırka ahdi kaldırıp atmadı mı? Doğrusu şu ki, onların çokları iman etmezler." - Bakara 100

"Ölüm korkusuyla binlerce kişi halinde yurtlarından çıkanları görmedin mi? Allah onlara "Ölün!" dedi de sonra onları diriltti. Şu bir gerçek ki Allah, insanlara karşı çok lütufkârdır. Fakat insanların çokları şükretmezler." - Bakara 243

"Siz, insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz: İyilik ve güzelliği belirlenmiş olana özendirirsiniz, kötülük ve çirkinliği belirlenmiş olandan sakındırırsınız, Allah'a iman edersiniz. Ehlikitap da iman etseydi, kendileri için, elbette hayırlı olurdu. İçlerinde müminler vardır ama onların çoğu sapıkların ta kendileridir." - Ali İmran 110

Bu kadar ayet yeterlidir ve meraklısı daha fazlası için Kur'an'ı okuyabilir. Meraklısına yine, Kur'an'da tam tamına "73" defa çoğunluk ayeti geçer ve hiçbirinde de, bakınız ne tesadüftür ki; Çoğunluklar haklı değillerdir. Bu da ispatı "Çoğunluk" ayetlerinin hepsinin tırnak içindeki yere tıklayarak okuyabilirsin.

İşin özü, çoğunlukta olmak haklılık getirmez tamam mı sayın okuyan. O iktidar ve çoğunluk seven arkadaş, biliyorum bana çok sövüyorsun ama gerçek bu. Ben de azınlığım diye her konuda ve her zaman, asla haklıyım demiyorum ama bu konuda buz gibi haklıyım. Oyununa çomak soktum, çomak sokmak benim mesleğim para kazandırmıyor ama geleceği var diyorlar ehehe.

Diğer deney ise, Milgram deneyi. Deneyi yapan Stanley Milgram, Asch deneyinden etkilenmiş ve deneyi daha da derinleştirip, Sosyal Uyum/İtaat ölçüsünden incelemiştir. Şu deney bilgisi, bu de videosu.

Sonundaki tespiti gördün mü? Sosyal Uyum o kadar da güzel bir şey değil ve çoğunluklar da, azınlıklar gibi, imkanı eline olunca gayette kendilerinde " Şiddet " eylemini uygulamayı oldukça hak görüyorlar ve dikkat et, matematiksel olarak haksız olan ve daha fazla " Şiddet " yapan taraf, yine çoğunluk olan taraf. Yapılan da şiddet değil, her şey rol icabı ama denek baya baya şiddet yaptığını bilerek bunu yapıyor yani. Elinde imkan olsa, en kötü ihtimal aynı değerlere kesinlikle çıkardı. 

Hayatta ki amaçlarınızdan, ideallerinizden, çoğunluklar yüzünden vazgeçmeyin. Aileniz de olabilir bu çoğunluk, arkadaş çevreniz de, eğer size doğru o doğruysa, yapın ve uygulayın! Tabii cidden haklıysanız, yoksa bir kadına tecavüz etmenin ya da masum bir insana bir şiddet uygulamanın hiçbir haklı ve geçeri yanı yoktur. 

Çoğunluklara asla mağlup olmayın ve onlar, delillerle ve mantık çerçevesinde haklılarsa çoğunluk olun. Eğer sadece çoğunluklarını kullanarak size baskı kurmaya çalışıyorlarsa, onlar %95 haksızdırlar ve o zaman, asla kendi doğrularınızı uygulayıp, yaşamaktan asla vazgeçmeyin. Mesaj ince falan değil oğlum, net. Bilal gelse çok iyi anlar bence. O derce yani. Şimdi yeniden özleyelim, sonra kavuşuruz. 

Sonuç olarak, Kur'an'a göre "Çoğunluk" olmak iyi bir şey değil çünkü bizim nesiller ve ilerleyen nesillerden de "Azınlık" cennete girecek ;

"Ve oluşta önde gidenler, yarışta önde gidenler... İşte onlardır yaklaştırılanlar. Nimetlerle dolu bahçelerdedirler. Büyük kısmı öncekilerden, Az bir kısmı da sonrakilerden." - Vakia 10, 11, 12, 13 ve 14

O yüzden azınlık olmaya bak. Ayetteki "Az bir kısmı" olanlardan olmaya bak. Öperim. Haydi eyvallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder