30 Temmuz 2016 Cumartesi

Hadis Mevzusu

Gelin buraya, sohbet var ama pilavsız. Sadece çay servisimiz var ama self servis çalışıyoruz bu kez. Eleman tatile çıktı da. Bu aralar fazla özletmiyorum çünkü bir şekilde yazmam gerekiyor ve yazınca rahatlıyorum. Kiminiz da "Ulen bu adam kalbime dokundu. Helal olsun lan, harbi delikanlı ve doğru konuşuyor." diyip rahatlıyor. Kimi kesim de bana "Yazacağın yazıyı..." şşt, küfür yok oğlum. RTÜK öpüşmeye bile 1 Milyon TL kesiyor. Neyse, sövün anasını satayım. İmtihan bu hayat, seven kadar söven de olacak hatta sövenin çok olması daha da hoş. Çünkü güzel bir atasözü var ; Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.

Çünkü yüzleşmekten kaçıyorsunuz. Falanca alimimiz böyle diyor, sen nasıl böyle dersin! Derim arkadaşım çünkü ben size hep " Kur'an-ı Kerim " ile geliyorum. Siz de bu diyeceklerime Kur'an ile gelin ki, güzel ve kaliteli bir tartışma olsun. Ay hadis mi var yanında, yok ben kullanmıyorum canısı. Bırakalı epey oldu. Bağımlılık yapıyormuş hem ehehe. 

Hadislerle ilgili önce fikrimi ve tarzımı söyleyeceğim ; Şimdi ben hadislerin tamamını reddetmiyorum. Kur'an'a aykırı hadisleri asla kabul etmiyorum, bunlar red. Gel gelelim, Kur'an'a uygun da hadisler vardır. Kütüb-i Sitte'de de aykırı olduğu kadar, uygun hadisler de var. Objektif olacağız, delikanlı ol iki dakika. Ancak onları Peygamberimiz demiş olacağından, emin olamadığım için onları hayatıma taşımam. Ama reddetmem, demiş de olabilir. Çünkü peygamber asla kendisine inen kitaba aykırı konuşamaz. O yüzden, tartışmalar da hayatıma taşırken " Dini Kaynak" olarak alamam. Onu iyi niyetli bir müslüman evladı da demiş olabilir. Buhari, Tirmizi 70 şehir gezdi diye o sözün doğru olması gerekemez, bu kadar mı akıldan yoksunsunuz be kardeşim! Bu adamalar hem peygamberden 200-250 yıl sonra doğup bunları kaleme alıyorlar. Hadi duyduklarına doğru diyelim. O zaman az sonra vereceğim örneği sike sike ya da seve seve kabul etmek zorundasınız.  

Ben aldım devemi geziyorum Arabistan çöllerinde, sonra bir şehre denk geliyorum. Orada sahabe'nin soyundan bilmem kaçıncı torunu buluyorum ve evinde ağırlıyor beni, misafir ediyor bir güzel ve sohbet Peygambere geliyor. Sonra dedesinden duyduğu lafla bana diyor ki, "Peygamber efendimiz buyurdu ki; Erke erkeğe seks yapmak aslında yasak değildir." Höh dedin değil mi? Ama doğru senin mantığına göre çünkü az evvel bu örnekte Buhari, Müslim, Nesai ve Tirmizi ne yaptıysa, aynısını yaptım. O zaman bunu da kabul edeceksin ama edemiyorsun çünkü işine gelmiyor değil mi akletmeyene ben beynine senin. İnsanoğlu harbiden yavşak, ben de yavşaklık yaptım zaman zaman ama çok şükür Kur'an yolunda akıl ve duygusallığımla girdim. Size cevabınızı da Kur'an'dan vereyim ve aykırı hadislerden deste deste örnek ve Kur'an'dan cevaplarıyla sizleri daha da aydınlatayım. Önce seninle başlayalım sayın Hadisci ;

"O küfre sapanların durumu, bağırıp çağırma dışında bir şeyi işitmeyen varlıklara haykıranın durumuna benzer. Sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bu yüzden akıllarını işletemez onlar." - Bakara 171 

"Ey iman sahipleri! Kendi dışınızdakilerden/seviyenizin altındakilerden bir kimseyi sırdaş edinmeyin. Sizi sarpa sardırıp perişan etmekten çekinmezler. Size sıkıntı verecek şeyi pek severler. Ağızlarından nefret ve öfke taşmaktadır. Göğüslerinin saklamakta olduğu ise daha büyüktür. Eğer aklınızı işletirseniz Allah size ayetlerini açık-seçik göstermiştir." - Ali İmran 118 

"Ne bahira ve saibe, ne de vasile ve ham (adı altında, hayvanların batıl inançlarla yaratılış amacı dışına çıkarılmaları) Allah'ın emri değildir. Fakat hakikati inkarda ısrar edenler, kendi uydurdukları yalanları Allah'a yakıştırıyorlar. Zira onların çoğu kafalarını kullanmıyorlar." - Maide 103 

"Şu iğreti, basit hayat bir oyun ve eğlenceden başka şey değildir. Sakınıp korunanlar için âhiret yurdu elbette ki daha iyidir. Hâlâ aklınızı işletemeyecek misiniz? - En'am 32

"De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz." - En'am 151

Daha çok ayet var da, yeter bu kadarı sana 2 önemli subliminal gösteirp, aykırı hadislerine cevaplar verip, perdeyi kapatacağım bugün. Bak şimdi Maide 103'de ne buyurmuş yüce Allah ; Fakat hakikati inkarda ısrar edenler, kendi uydurdukları yalanları Allah'a yakıştırıyorlar. 

Burada bal gibi senden de bahsediyor. Dine aykırı ne bok varsa, dine yamıyorsunuz. Mehdiymiş, Mesihmiş, Deccalmiş, Kabir Azabıymış, Münker ve Nekirmiş, Sırat Köprüsüymüş bunlar Kur'an'da asla geçmeyen kavramlardır. E tabii, sen Arapça okuyan herifi dinlediğinden anlamına açıp bakmadığından ve düşünmediğinden, şeyhin, hocan, bu hocam çok ilimli o ne derse doğrudur kafasında olursan, sonun kötü. Allah sana orada, Rabbin kim, Dinin ne demeyecek ki ulan! Niye yaptın, niye yapmadın diye seni sorgulayacak. Allah zaten her boku biliyor ve o gün de her şeyin tek hakimi, tek sahibi, dosdoğru adalet sahibi yüce Allah olacaktır. Allah zaten senin ve benim ne mallar olduğumuzu bal gibi bilecek. Hiç mi korkmuyorsunuz oğlum, Kur'an'a aykırı gidiyoruz ulan bize ne oluyor diye. Hocana falan güvenme, şeyhmiş, bunların sonu zaten besbelli. Benim dini bir ilmim yok evet bunu ben de biliyorum. Bir şeyleri bilmek için illa okulun mezunu olmak gerek değil. Diploma işin vitrinidir sadece. Ha, tabii ki mezun olup eğitimini almak daha iyi bunu da inkar edecek halim yok. Ama okuyup araştırarak da biraz bilgi ve birikim sahibi gayette olunabilinir. Her neyse, laf lafı açacak en güzeli ben aykırı hadislerin bazılarını ortaya döküp yanıtlarını vereyim.

Yalan Hadis 1 ;

"Dinini değiştireni öldürün." Kaynak = Nesei 78/14, Buhari 12/1883 

Kur'an'dan Cevap 1 ;

"Dinde baskı - zorlama - tiksindirme yoktur. Doğru ve güzel olan, çirkinlik ve sapıklıktan açık bir biçimde ayrılmıştır. Her kim tâğuta sırt dönüp Allah'a inanırsa hiç kuşkusuz sapasağlam bir kulpa yapışmış olur. Kopup parçalanması yoktur o kulpun. Allah, hakkıyla işiten, en iyi biçimde bilendir." - Bakara 256 

"Sizin dininiz size, benim dinim bana!" - Kafirun 6 

""Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündeki insanların hepsi toptan iman ederdi. Hal böyle iken, mümin olmaları için insanları sen mi zorlayacaksın!" - Yunus 99 

Cevabını almışsındır değil mi? Hz. Muhammed'e bile inen ayette, insanları sen mi zorlayacaksın diye apaçık uyarıyor. Her neyse, Atiker sıralı oto gaz sistemlerinin sunduğu yazımız devam ediyor ehehe.

Yalan Hadis 2 ; 

"Akraba ziyareti ömrü uzatır." Kaynak = Buhari, Edep 12, Müslim Birr 20

Kur'an'dan Cevap 2 ;

"Her ümmet için belirlenmiş bir süre vardır. Süreleri dolunca ne bir saat geri kalırlar ne de öne geçerler." - A'raf 34

Anasını satayım, her ay akraba ziyaret ede ede ölümsüz oluruz. Harry Potter mıyız ulan oğlum biz? Bu ne akıl yoksunu bir hadis ve buna ciddi ciddi itibar eden kesimler var. Yazık ki ne yazık... 

Yalan Hadis 3 ; 

"Erkeğe hanımını ne sebeple dövdüğü sorulmaz." Kaynak = Ebu Davud, Nikah 43, 2147

Kur'an'dan Cevap 3 ; 

"Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir, siz de onlar için giysisiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler." - Bakara 187 
Gerekli kısmın altını çizdim. Diğer ayetlerde de yüce Allah şöyle buyuruyor ; 

"Erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, Allah, insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. İyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar; Allah'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür." - Nisa 34 

Bu ayette, altını çizdiğim kısım apaçık kadına şiddete karşı bir hükümdür. Ayetin ilerisinde anlam kopukluğu olmuş derseniz, Kadın-Erkek nikahlanma ve boşanma durumlardan bahsedilir bu ve takibindeki birkaç ayette, devam edelim yavrum.

"Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyilik ve güzelliği belirlenene özendirirler, kötülük ve çirkinliği belirlenenden sakındırırlar. Namazı kılarlar, zekâtı verirler. Allah'a ve resulüne itaat ederler. Allah bunlara rahmet edecektir. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir." - Tevbe 71 

Ama biz, hanımlarla Mortal Kombat yaparak dost oluyoruz değil mi? Kadına asla el kalkmanızı Kur'an emretmez, Zina konusunda bile kadının 4-5 kere yemininde sonra, kadının sözüne itaat edilmesi gerektiğini buyuruyor yüce Allah. Bakınız, Nur suresi 3. ve 9. Ayetler arası (3. ve 9. Ayetler da dahil olmak üzere)

Yalan Hadis 4 ;

"Cennette en az kadınlar vardı." Kaynak = Müslim, 3309 

Kur'an'dan Cevap 4 ; 

"Yemin olsun ki biz, insanlardan ve cinlerden birçoğunu cehennem için yarattık. Kalpleri var bunların, onlarla anlamazlar; gözleri var bunların, onlarla görmezler; kulakları var bunların, onlarla işitmezler. Davarlar gibidir bunlar. Belki daha da şaşkın. Gafillerin ta kendileridir bunlar." - A'raf 179 

Kadınlar demesi gerekmez miydi yüce Allah'ın, niye insanlar dedi acaba. Demek ki, cennette cinsiyete göre değil, Allah rızasına, takvaya, amellere göre değerlendirilecek. Bak senin için de mesaj apaçık orada, gözün var ama görmüyorsun, kalbin var ama anlamıyorsun. Bana dilediğin kadar söv, ben Kur'an ile konuşuyorum sana ve bu yazıyı yazarken içim öylesine ferah ve güzel ki, anlatamam. Allah'a hamd olsun. 

Yalan Hadis 5 ;


"İnsanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim."  Kaynak = Tirmizi, 3293

Kur'an'dan Cevap 5 ; 

"Onu ve toplumunu, Allah'ı bırakıp güneş'e secde eder buldum. Şeytan onlara, yapıp ettiklerini süslü gösterip onları yoldan saptırmış. Artık doğruyu bulamazlar." - Neml 24

Çok net. Tartışmaya ve üstüne kelime eklemeye dahi kapalı. 

Yalan Hadis 6 ; 

"Yüz sene sonra yeryüzünde kimse kalmayacak." Kaynak = Müslim, Tirmizi, Buhari, Ebu Davud, 5029

Kur'an'dan Cevap 6 ; 

"O kıyamet saatine ilişkin bilgi Allah katındadır. Yağmuru O yağdırır. O, rahimlerde olanı da bilir. Hiçbir benlik yarın ne kazanacağını bilmez. Ve hiçbir kimse hangi yerde öleceğini bilmez. Allah Alîm'dir, Habîr'dir." - Lokman 34 

"De ki: "Ben, resuller içinden bir türedi değilim! Bana ve size ne yapılacağını da bilmiyorum. Bana vahyedilenden başkasına da uymam! Ve ben, açıkça uyaran bir elçiden başkası da değilim." - Ahkaf 9 

100 değil, 1300 küsür sene geçti, halen buradayız ama, yok mu bu işte bir terslik sence de? Ayrıca Ahkaf 9'da "Bana vahyedilenden başkasına da uymam! Ve ben, açıkça uyaran bir elçiden başkası da değilim." geçmekte. Bak gör diye altını da çizdim oğlum, uyan lan daha ne yapayım!

Şimdi sen bana "Resul'e itaat edin" ayetleriyle geleceksin ben senin ciğerini de, böbreğini de, beyninde ki o yüzleşme korkunu da çok net biliyorum lan. Ama bak daha az evvel Resul cevabı verdi, bak o kısmı da atacağım baştan ;"Bana vahyedilenden başkasına da uymam!

Gör diye altını da çizdim. Resul'e itaat, zaten Allah'a itaat etmek demek yani, Hadislere itaat değil. Çünkü Resul zaten kendisine inene iman ediyor ve ona itaat ediyor ve kendisine gelen Allah'ın ayetleriyle bizi ikaz ediyor, o kadar. Ha, anlatırken illa ki Kur'an'a uygun cümleler kurmuştur oğlum robot değil herhalde bu adam. Ancak Kur'an'a uygun olanları da "Dini Kaynak" olarak almam çünkü bu ayetler de var ortada ;

Biz bu Kitap’ta, herhangi bir şeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde hasredilirler." - Enam 38

 "Yemin olsun, biz bu Kuran’da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler. " - İsra 89

 "Allah size Kitap’ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?" - Enam 114

"Gerçek şu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız." - Zührüf 44

E hani burada Hadisler? Demek ki, bize sadece Kur'an yeterli olacaktır. Sen Kur'an bana yetmiyor dersen Allah'ın sözünde durmadığını belirtmiş olursun. Nankör insanoğlunun sözleri mi, yoksa mutlak güç ve bizim efendimiz, ilahımız, bize ruhundan üfleyen yüce Allah'ın sözü. Ben yüce Allah'ın ipine sarılmayı tercih ediyorum ve de doğru yapıyorum çünkü ; 

"Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz. Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız." - Ali İmran 103 

Hakka suresiyle bana geleceksin bir de, onu da uzun uzun ve bütünsel atayım da oradan da yolunu tıkayayım. Seve seve ya da istemeye istemeye kabul edesin ;

"O bir şair sözü değildir, siz çok az inanıyorsunuz. Bir kâhin sözü de değildir, ne de az düşünüyorsunuz! O, âlemlerin rabbi tarafından indirilmedir. O, bize isnâden bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı, Elbette biz onu bundan dolayı kuvvetle yakalardık. Sonra da onun şah damarını keser atardık. O vakit sizden hiçbiriniz ona siper de olamazdınız. O hiç kuşkusuz, takva sahipleri için unutulmayacak bir öğüttür. Bununla beraber biz biliyoruz ki sizden inanmayanlar var. Kuşkusuz bu kur'ân kafirler için bir pişmanlık vesilesidir." Hakka - (41 ve 50 arası, 41. ve 50. Ayetlerde dahil.) 

Allah burada, Kur'an'ın kendisinin indirdiğini, peygamberin de onu tebliğ ettiği ve Kur'an'a uygun sözler söylediğini belirtir. Yani aykırı hadislerinizin anladığınızın aksine asla söylenmediğini, eğer Peygamber bunu yapsaydı ben ona bunu yapardım şüphesiz buyuruyor. Hadisleri bu ayetle savunmayın. 

O yüzden, akıllı olun, düşünün. Bu yazı bitince sen de sorgula ve araştırmanı insan oğlu nankördür çünkü belki ben de bir yerde noksan, hata yapmış olabilirim. Ancak şöyle bir gerçek var ki hadisci ;

1- Ben sana Kur'an ile geldim.
2- Kur'an ile savunduğun tüm ayetlerin izahını akıl ve mantık yoluyla yaptım.
3- Hadislerin hepsi, en sahih ve güvenilir dediğin ; Kütüb-i Sitte kaynaklı olanlardan aldım ve hepsine Kur'an'dan cevap verdim.

Artık gerisi sana kalmış. En azından ahirette benim artık verebileceğim bir cevabım var. Umarım bu yazı birkaç kişiye yardımcı olur ve de yol gösterir. Haydi eyvallah 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder