10 Şubat 2017 Cuma

Blog İçin

Selamın aleyküm. Blog ile artık pek fazla ilgilenmeyeceğim. Paşa keyfim isterse yazılar ekleyeceğim, istemezse de eklemeyeceğim. Çünkü yaptığım işler çoğu vakit ; Özenti, gereksiz gibi görüldü. Eh ben de okuyana daha fazla vakit ayıramam bana ne. Kur'an var arayıp bul. Hiç yazmayacağım değil ama yazma sıklığım asla 2016 gibi olmayacak ve artık öyle 4-5 günlük emekler vermeyeceğim. Zaten verecek pek bir dini konu da kalmadı. O yazıların linkleri ve kısa açıklamalarıyla koyacağım ki mobil olan arkadaşlar daha rahat ulaşsınlar aradıklarına. Yazı yazmam yüksek ihtimal, yazarsam eğer %85'de bu güncel bir "Dini" olay hakkında olur. En son "Referandumu" vaaz yapan İmam vardı, onun da modasını kaçırdım artık yapacak bir şey yok. Tarih sırasına göre gideceğim.

Kabir Azabı Var mı? Bence yok. Sence nasıl? Kafan karışıksa seni ;

Buraya alalım. 

Şefaat Var mı? Bence o da yok, çünkü şefaat tamamen ve yalnızce yüce Allah'a aittir. Kafan karışırsa ya da "O işe öyle değil" diyorsan ;

Buraya alalım. Kur'an'ın ne dediğini gör.

Çoğunluklar hakkında dinimiz dediğini de bu 2 yazıdan görebilirsin. 1. Yazı ve 2. Yazı.

Burada bir ateist arkadaşın blog yazısına cevaben ; Bakabilirsin. 

Hadisler hakkında da buyur gel, özellikle sen peygamberi iyi niyetlerle de olsa "İlahlaştıran" güzel kardeşim. Çıkın çıkın gelin. Burada ve burada sana seslendim hadissever kardeşim.

Kur'an'da namaz eksik dedin, vakitleri yok dedin. Burada da kalktım, önce sana kek yaptım sonra da bu yazıyı yazdım.

Ateist ve deist kardeşim ile, Kur'an'a daha yeni yönelmiş kardeşim, sen Kur'an bana ne kazandırır okursam ki dedin ve müslüman olan kardeşim, benim inancıma nasıl katlılar yapar, neler öğretir dedin? Ben de sana bunu yazdım, sırf sizin için. Çaktırmayın en değerli sizsiniz ehehe.     

Kur'an'da Baş Örtüsü Var mı? O da yok. Haydi canım, sen de dini iyice modern yaptın ha mı diyorsun? Bu nar gibi emeği bir oku derim okuduğun en kapsamlı baş örtüsü eleştirisi olması oldukça muhtemel. Ama ben yine de modernist olayım senin için. Kimisine göre de "Kafir" olduk, sıkıntı yok. Herkes başımıza Allah oldu zaten bu devirde, sorsak müslüman ama işte, ne yapacaksın abisi. Doktor kendi haline bırakın dedi.

Ateist, Deist, Agonstik ve sen Kur'an'dan epey uzak Müslüman kardeşim. Allah-Din ve Ahlak paradigmasını senin için yazdım. İşte buradan ulaşabilirsin. 

Bunu okuyup, Allah madem böyle muazzam o zaman neden kötülük mu var dedin? Onu da yazdım seni düşünerek, bak buraya da gör dostum. 

Müslüman kardeşim, Allah'a inanıyoruz ama neden böyle ümmetimiz "Şirk dolu ve rezil" bir halde diye kendi kendine soruyorsun değil mi? Ya da Ateist, Deist ve Agnostikler sana ya da size, Allah'ınız var o zaman neden bu haldesiniz mi diyorlar? Onlara da bunu okut ama önce sen, kendin için oku. 

Bazı sûreler kendi içinde muazzam anlamlar taşır, bir bakış vardır ya binlerce cümleye bedeldir. Kur'an'da bazı sûreler vardır ki, Kur'an'ın tamamın bazen 3, bazen 8 ayete birden sığabilir. Kur'an böyle muazzam bir kitaptır.

Bunun için ilk önce buraya yani Asr sûresine, sonra da buraya Beyyine sûresine bakabilirsin. 

Gelelim 19 sistemine. 19 konusunda işitmediğim zibilyon tane iftira yedim. Ne sekara hak girişim, ne kafirliğim, ne cahilliğim, ne de basiretsizliğim. Şimdi bunlara bu cümleyi göster. Ajitasyon derler, hayır hiç de ajitasyon değil. Aksine böyle iftiralar yemekten zamanla gurur bile duydum zira Hz. Muhammed'e de müşrikler eşşek yüküyle iftiralar atmışlardı. 

Her neyse 1. Yazıda yani burada, 19'un sistemi değil Sekarı işaret ettiğini ve sistemin bana göre bir "Fitne, imtihan" olduğu savunuyorum. Kaldı ki öyle zaten ki bu arkadaşlar ve Reşad Halife Tevbe 128 ve Tevbe 129'u ayetten saymıyorlar. Bu durumda mucize yerine mucize inkarcısı oluyorlar ona da kısaca değineyim.

Mucize her anlamda "Aciz bırakan" demektir. Allah'ın yarattığı her şeyin Allah'a kuldur. Matematik, Fizik, Biyoloji, Kimya, Kozmoloji, Felsefe hepsi Allah'ın ilmiyle kuşandığı ve bu hayat ile beraber yaratıldıkları için onlar da Allah'ın kuludur. İnsanoğlu kimisini geç keşfetmiştir o tamamen bizim hatamız. 

Her neyse, mucize Enbiya 69. ayetinde geçtiği gibi Hz. İbrahim'i ateşin yakmaması elbette bunun o ana bakılırsa bilimsel bir izahatı mutlaka da vardır, zira her sonucun bir nedeni vardır buna da Nedensellik ilkesi denir. Bu mantıkla düşünürsek ve bütünsel düşünürsen, o zaman nasıl Kur'an'da "Cehennem" gibi her şeyi yakıp kavuran bir yerde "Yanmayan Zakkum Ağacı" oluyor? Hz. Lut, Hz. İbrahim'de o olayda "Yanmadı" mucizesi yerine ya işte affedildi dersen Hz. Lut, İbrahim'de ne gördü?

Kaşına gözüne mi hayran oldu da İslama aniden yöneldi? Bunları soran bir Ateiste bunu "Samimi ve tutarlı" açıklayamazsın. Mucize, her ortamda olduğu gibi doğallıkla mucizesdir ve Allah onu bilerek öyle bırakır ki özgür irademizle biz buna kanaat getirelim, diğer ihtimal zorlama olur ve asla Allah kullarına zulmetmez. Dolasıyla Tevbe 128 ve Tevbe 129 esas mucize olan Kur'an'dır! Ayeti atarsan Kur'an'ı eğip bükersin ve Allahım sen çok kadirsin ama sen de kusur var, ben bunu gideriyorum demiş olursun. 

Her neyse, bu açıklama yeter sanırım. Yetmezse de gel bak buradan da senin 19'u dünyaya sunan Reşad sonra nasıl bunu "Manevi, ün, şöhret kapısı" haline getirmiş gör. Resul-Nebi farkını nasıl istismar ettiğini anlattım.  

19'cu arkadaşlara, 19 soru adında bir yazım da var buradan bak. Reşad hakkında sordum, elbette onun hakkında soracağım. Zira bunu ben buldum ve ben elçiyim yani Resul olan peygamberim dedi. Çünkü sen doğru diyorsan, tutarlı ve samimi olmalısın ama senin elçiliğin tamamen yalan. Sisteminde de kafana göre bazen "Anlam" parametre olmuş bazen "Lafz", bazen de "İsim" 19'a zorlamışsın.

Özgür İrade ve Kader bağlantısı için buraya bakabilirsin. Bak bakalım her şey Allahtan mı geliyor? Yoksa sen mi kendinle zulmettin bir yüzleş kendinle!

Zaman zaman millete akıl veren ben, burada kendi kendime de yüzleştim. Onun için de buraya bakman yeterli. 

Uydurulmuş Din ve Kur'an'da ki Din diye bir kitap vardı Araştırma grubunun, iyi kitaptır benim de aynı adla bir serim var. Hurafelere cevap verdim 3 yazıda.

1. Yazıya buyur, 2. Yazıya buyur, 3. Yazıya buyur gel dostum. 

En güncel yazım olan Risale ve Tasavvuf tuzaklarını görmek için de

1. Yazıya buradan2. Yazıya buradan ulaşabilirsin.

Bak ben seni Kur'an'a çağırmak için en az 25 adet yazı yazmışım. 30'dan fazla mıdır bilmiyorum. Bunlarda saatlerce, günlerce emekler ve araştırmalar var. Oku, evvela kendin için sonra da bunları öğrenerek bu yazılarla birlikte eşine, dostuna ve kankana anlatmak için varlar.

Blog ücretsiz, 7/24 sömürebilirsin.  Selam ve sevgiler. Haydi eyvallah. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder